Laitoin huulipunaa. Minä, joka en meinaa uskaltaa tunkea naamaani ovesta ulos edes kuparihtavan ja melko huomaamattoman luomivärin kanssa. Olo on vähän kuin pikkutytöllä, joka on käynyt äidin meikkipussilla. Hitunen syyllisyydentuntoa, kun ajattelee, etten minä voi mitenkään meikata ja olla samaan aikaan uskottava. Hitunen silkkaa iloa siitä, että minulla on punaiset huulet kuin suurilla filmitähdillä konsanaan. Naurattaa, kun vain näkeekin itsensä peilistä.
Alan pikkuhiljaa tottua punaisiin huuliin ja minusta tuntuu, että olisin joskus, ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa, ehkä valmis näyttäytymään kunnolla meikattuna.

(Kuvassa suloinen Grace Kelly punaisine huulinen.)
Kommentit