Ainakin pari päivää. Isä on Suomessa ja kävi eilen auttelemassa minua tietokoneen kanssa. Tänään sitten kävimme ostoksilla ja italialaisessa lounaalla. Sain vihdoin kantaa kotiin muhkean pehmeitä marimekon pyyhkeitä. En ole yleensä mikään marimekko fani, mutta pyyhkeille en ole löytänyt vertaista muhkeudessa. Lisäksi sain hieman uusia astioita ja kaupassa silmiini osui Iittalan uutuus Bottna. Minulla olisi mustaa ja valkoista Teemaa, johon tuota voisi yhdistellä. Niin ja homma ei mennyt tyylillä "iskä tuli ja osti mulle vähän yhtä ja toista" vaan sain vasta nyt aikaisemmin maksamani satsin.

Jos Bottna näyttää vielä muutaman kuukauden kuluttua hyvältä, niin voisin pyytää sitä joululahjaksi. Sukulaiset kuitenkin tykkäävät, kun antaa selkeän ohjeen siitä, mikä on toivottua/tarpeellista. Täytyy aina aloittaa listan pohtiminen hyvissä ajoin, kun viime tipassa ei ikinä keksi mitään järkevää lahjavinkkiä. Sitten harmittaa jälkikäteen, kun paketeista paljastuu kasa roinaa, joille ei ole mitään käyttöä.

Olen myös alkanut jo pohtia tulevan joulun lahjahankintoja. Pohdin, että voisin vetää tiukan linjan saajalistaan. Kummipojalle pitää hankkia jotain, samoin veljelle ja siskolle, mutta lista saattaakin olla sitten siinä. Ehkä teen lisäksi äidille ja isoisoäidille jotain pientä. Joulustressi saa luvan jäädä historiaan. Minulla on muutenkin ihan riittävästi päänvaivaa.